I need a change! URGENT

Alltså inte i bemärkelsen att jag behöver byta jobb, bostad eller partner. Ni som känner mig vet ju  att jag är en sucker för förändringar och inte har nåt emot att vända upp och ner på saker med jämna mellanrum men den här gången är det inte så allvarligt.

Jag behöver en ny garderob!

Nu när det är kallt och mörkt och eländigt känns det som om jag bara går omkring dag efter dag med fler och fler lager kläder på mig (önskar mig för övrigt ett mysigt ullunderställ i julklapp). Jag känner mig som en blek och glåmig och ständigt huttrande baglady med munsår och fult hår.

Så. Jag behöver nya jobbkläder. När jag kommer hem från jobbet byter jag snabbt som attan om till mjukisbrallor och virar in mig i en filt så där är det ingen idé att göra nåt men en jobbgarderob skulle sitta bra. Såhär tänker jag mig den. Mycket svart och stilrent.

Nedtill – svart, grått, blått…

 Upptill – ljust och pudrigt

 

Frågan är bara var man har till det hela. Gömmer allt under en stor och värmande kofta kanske?

I need a change! URGENT

Kommentera

