November rain

ska%cc%88rmavbild-2016-11-18-kl-15-13-53
Typiskt november

Plötsligt fick jag sån stor lust att skriva ett blogginlägg. Fast att bloggen legat mer eller mindre nere det senaste året. Ja vi får väl se om den återuppväcks, jag har ju så himla massa andra planer på gång och tiden räcker inte riktigt till. Men är det nån gång man ska påbörja saker så är det väl i November när regnet öser ner ;).

Först och främst är det ju jobbet som tar upp min tid. Att jobba på startup är kul och omväxlande och man vet aldrig riktigt vad som händer.

Jag gillar att bygga upp saker från noll men visst kan det vara frustrerande också. Det är ju inte direkt som att man kan luta sig tillbaka och låta saker rulla på bara. Nya projekt hela tiden, men jag gillar ju det.

Sen har vi kommit igång med våra bloggevent igen. Jag och min gamla kollega Cecilia höll ju på med event under tiden jag jobbade på Travellink men sen slutade vi båda och Travellink var inte så sugna på att ta över stafettpinnen. Men både bloggare och sponsorer fortsatte höra av sig så till slut tänkte vi att ”va fan vi kör”.

Så nu står vi där med eget bolag om än på hobbynivå och med nästa event planerat till 2 december. Det kommer bli så himla roligt med riktigt bra sponsorer och massa härliga rese- och lifestylebloggare och instagrammare som kommer och minglar med oss.

När det gäller träningen är jag mitt inne i nån brytningsperiod. Augusti och september var strålande löparmånader sen började jag få ont i hälsenorna och nu har jag inte sprungit ordentligt den senaste månaden.

Däremot har jag börjat testa på Crossfit och har kört några pass på en box som ligger på krypavstånd från huset. Vi får se om jag fortsätter med det eller återgår till gymverksamheten, det är till ganska stor del en prisfråga och jag vill inte låsa in mig till att bara göra en enda grej.

Sen vet jag ju att jag kommer vilja börja springa igen, jag har nämligen anmält mig till Axa kvartsmaraton i augusti, mitt livs första fjällopp!

Jaha, rörigt blogginlägg men skönt att skriva av sig och få tankarna att struktureras. Nu fortsätter projektverksamheten på alla plan ;).

Over and out.

November rain

Kommentera

