Bästa sommarhänget – Utö

utö1
Klipphäng på Utö

utö3

utö2

De sista dallrande dagarna av semester är här och trots mina farhågor blev den alldeles, alldeles underbar. Mycket på grund av det fantastiska vädret vi haft såklart. Jag har badat flera gånger och skaffat mig en solbränna jag inte sett sedan sist vi var på Gran Canaria.

En av de varmaste dagarna tillbringade vi på Utö i södra skärgården och jag blev helt kär i ön. Vi tog båten från Årsta brygga som är bara en kort biltur från oss men jag tror att man kan åka hela vägen från Strömkajen också. Båtresan tog ungefär en timme men det var gott om plats (till skillnad från båten vi tog till Vaxholm några dagar senare).

Väl där besökte vi både sandstrand och klippor, tittade på gamla gruvor och handlade härliga mackor på bageriet och jag blev helt klart sugen på en längre visit på ön framöver. Kanske en liten love-weekend med övernattning på Utö värdshus?

Bästa sommarhänget – Utö

Kommentera

