Blir det billigare att åka till London nu?

camden
Utsikt från balkongen på Holiday Inn i Camden

Helgens skräll måste väl ändå vara Brexit. Att Storbritannien går ur EU var väl inte helt väntat men så är det. Men vad betyder det för mig som har en resa till London inbokad (som vanligt)?

Jag gissar att pundet kommer sjunka lite och att det blir lite billigare för oss när vi är där (men det är ju inte helt säkert, kronan kan ju också tappa) och eftersom vi inte har något hotell inbokat än tänkte jag att det kanske påverkar hotellpriserna till det bättre? London är ju kanske inte den billigaste staden att semestra i och petig som jag är undviker jag helst allt som har mindre än 4 stjärnor.

En snabb titt på Booking visar iallafall en trend med sjunkande priser, de hotell jag tittat på för några veckor sen har nästan alla sjunkit i pris men det har kanske mer med utbud och efterfrågan att göra än Brexit. Ska bli intressant dock att se om det faktiskt blir billigare att resa till Storbritannien framöver. Flygpriserna är ju redan superlåga men hotellpriserna kanske?

Den som lever får se. Jag tänker ha is i magen och vänta lite till med min hotellbokning, har inte riktigt bestämt mig än för vart vi vill bo. Kings Cross är bäst rent lägesmässigt men ganska omysigt. Kanske blir det Euston, Camden eller mitt favorithotell Hilton vid Tower Bridge?

Blir det billigare att åka till London nu?

2 reaktioner på ”Blir det billigare att åka till London nu?

Kommentera

