Midsommardag

IMG_4623
Dagens tips – chili chutney är nästan det godaste man kan äta till ost!

Jag älskar lördagar som känns som söndagar, det är helt klart vardagens höjdarvintster. Man får liksom söndagskänslan (ÄLSKAR söndagar) samtidigt som man inte behöver gå upp och jobba nästa dag. Perfekt!

Gårdagen var lugn. Vi är inga midsommarfirare, det kan möjligtvis vara den högtid jag ogillar mest  eftersom kraven på att fira en perfekt midsommar med både släkt, vänner och glada barn i skärgårdsmiljö med Evert Taube och Håkan Hellström i högtalarna känns omöjliga att leva upp till (ni vet midsommar ska vara som Pripps Blå reklamen).

Så vår midsommar blev i mina ögon den bästa med en ensam löptur på morgonen, midsommarunch på balkongen hos föräldrarna och en avslutning med ost och kex i soffan på kvällen. Inga krav, inga förberedelser,  och vi fick till och med lite dragspelsmusik som kuliss till lunchen eftersom dansbanan låg i ljudriktning från balkongen.

Dock är jag något avis på de av mina vänner som valt att lämna Sverige just över midsommar och tittar trånande på härliga poolbilder, Eiffeltorn, och vyer över Toscana. Nästa år ska jag garanterat boka en resa över midsommar. Perfekt också eftersom man alltid sparar in en semesterdag :).

Nu väntar en till skön löptur och lite trädgårdsfix! Happy midsummer.

Midsommardag

Kommentera

