Lugnet i själen

frostfönster
morgonfrost på fönstret

Den här helgen är precis vad jag behöver. Återhämtning, lugn och ro. Inga inplanerade aktiviteter och en himla massa mys (även om tvätthögen är en stående aktivitet varje dag typ).

Igår var kanske en av världens bästa lördagar. Började iofs något tidigt eftersom jag inte kunde sova längre än till 6. Idag lyckades jag åtminstone sova ut till sju (hej pensionär?).

Men efter kaffe och lite slösurfande blev det en härlig löprunda i bästa novembervädret – frost och sol!

novemberlöpning
novemberlöpning är härligt!

Sen åkte vi och handlade och tog en promenad på Dalarö – svinkallt men det gjorde inte så mycket eftersom jag hade pälsat på mig rejält och även premiärtestade min nya mössa från Kari Traa (love it).

dalarö
älska vatten…

Sen blev det hemmapyssel och jag bakade pizzor med Eurythmics i högtalarna och amarone i glaset. Molly undrade om det var väldigt gammal musik jag lyssnade på eftersom ”hon har sån där 90-talsröst”. 90-talet är kanske så långt tillbaka i tiden Molly kan tänka sig ha ha.

amarone
bästa sättet att tillbringa en helg, i köket med lite musik och ett glas riktigt gott vin…

Vi avslutade dagen med en brasa, lite film (som ingen orkade se klart), ostbågar och chips och ett par avsnitt av Fargo.

Den här dagen tänkte jag skulle bli lika bra. Min mamma och pappa kommer hit och fikar lite mitt på dan men förutom det har vi inga planer.

Jag preppar lite för ett löppass nu på morgonen och så tänkte jag mig ett långkok till middag. Eller möjligtvis en stek, vi får se. Nånting som kräver lång tid i köket iallafall ;).

Ah härliga helg!

 

Lugnet i själen

Kommentera

