Feel the steel

  
Här blir det inte mycket bloggat. Dagarna rullar på med jobb, aktiviteter, husvisningar, afterworks och byte till vintertid. Och så en massa träning såklart! 

Jag är så himla nöjd med att jag har kört i snitt 6 pass i veckan sedan mitten av augusti varav ca 4 lunchpass på jobbgymmet. Resultatet so far är att jag har blivit piggare och hittills har jag också hållit mig superfrisk utan en enda liten förkylning trots att det snörvlas och snoras både här och var i min närhet.

  

Den senaste tiden har det blivit mycket styrka och lite mindre löpning och det är jag rätt nöjd med för tillfället. Dels märker jag att styrkan gör mig till en bättre löpare och dels är det rätt skönt att träna inomhus den här tiden på året. Fast jag vill inte släppa löpningen helt utan försöker hålla i två rundor i veckan, mest för att kroppen inte ska glömma hur man gör 😂.

Just nu är favoritövningen marklyft vilket kanske beror på att det är den övning jag känner att jag förbättrat mig mest i. Första gången jag testade ett maxlyft orkade jag 60 kg och nu kör jag tior på samma vikt. Igår värmde jag upp på 50 kg och körde sen fyror på 70 kg! Det är iallafall 10 kg över kroppsvikt! Nu känns 80 kg inte såååå långt borta även om jag måste öva på greppstyrkan som är min svagaste punkt.

Idag står bröst på schemat och jag ser fram emot bänkpressen med skräckblandad förtjusning. 

Happy torsdag!

Feel the steel

Kommentera

