Löpsuget

 

när kylan kommer dyker munsåret upp snabbare än ett mejl i i jobbmjlboxen efter semester
 
Veckan som gått har varit lång och jag känner mig ovanligt trött och sliten trots att jag bara tränat 3 små styrkepass (om än rätt tunga grejer som marklyft och knäböj).  

Den plötsliga köldknäppen i kombination med ägglossning (är sjukt känslig för sånt) har gjort att jag 

1. Blivit fnasig och torr överallt vilket i kombination med munsår och måttlig stress gör att jag ser ut som ca 100 år.

2. Känner mig stel och liksom kall i kroppen, ända in i själen. Har gått omkring med iskalla, ljusblå fingrar och druckit oförsvarbara mängder kaffe bara för att ha nåt att värma mig på.

 

bästa filtpositionen
 
3. Inte velat göra något annat än att ligga i soffan under en filt (eller två) och titta på Netflix och äta godis.

Detta har tyvärr också inneburit noll km löpning under hela veckan vilket i sin tur säkert förstärker känslan av trötthet och iskyla. Man blir ju pigg och varm av att springa liksom.

Men, men. Det är ju inget som är värt att gråta över så imorgon går jag upp tidigt, tar på mig löparskorna och ger mig ut på en krispig och fin runda. 

Watch out rådjur, rävar och älgar! Vi ses imorgon.

Löpsuget

Kommentera

