Oktobertröttman

vackra oktober

Jag tror det är årstiden men de senaste veckorna har jag varit så sjukt trött! Och det märks ju att det börjar bli höst för både mornar och kvällar blir mörkare. 

Samtidigt är ju hösten min favoritårstid och hag jobbar hårt på att hålla mig frisk och slippa de där förkylningarna som var och varannan kollega börjat insjukna i. Har ingen som helst lust att ligga hemma med feber och snor.

 

träning är bra för immunförsvaret tänker jag
 
Receptet so far heter mycket träning, sömn och frisk luft och att boka in lite trevligheter att se fram emot, som förrförra helgens Halmstadtripp eller tjejdejt med kär vän, eller dansa-hela-natten-till-soundsystem. Sånt är bra för själen 😊. 

Men nu tror jag ändå det börjar bli dags för lite extra vitaminer för att motverka tröttheten. Kanske en beställning D-vitamin och magnesium. Och så löprundor förstås, många och långa i kylig, härlig höstluft.

Hur gör ni för att hålla er pigga och friska på hösten?

Oktobertröttman

Kommentera

