Av och på

svetto

Bloggtorka pågår. Egentligen inte för att det inte händer något utan för att det händer mycket. Det är hysteriskt mycket på jobbet och jag har inte riktigt kommit in i vardagslunken än efter semestern (getting there).

Träningen går bra, fast löpningen mindre bra. Jag förstår inte varför det är sådär, allt går i perioder. Nu har jag kört rätt bra med styrketräning på lunchen men då har jag ingen lust att springa, på semestern sprang jag nästan varje dag men hade ingen som helst längtan efter att lyfta vikter. Jag skulle ju vilja kombinera de där två grejerna liksom.

Igår blev det iallafall en minikombo då jag sprang 1,5 km till Friskis, rev av ett styrkepass och sen sprang hem igen. Men jag saknar de där långa passen, och känslan av att en mil ju inte är så långt. Just nu känns allt över 3 kilometer oöverstigligt.

Så idag är planen att ge mig ut och springa 5 kilometer på nybörjarsätt. Dvs jag springer så fort jag orkar i 2 min och sen går jag i 2 min. Tänker att det kan bryta den tråkiga spiralen jag har hamnat i och kanske göra mig lite snabbare? Det är ju faktiskt inte superkul att harva på i samma tempo år efter år….

Av och på

Kommentera

