Say hej to the gym!

Nöjd efter helgens runda
Nöjd efter helgens runda

Förra veckan var första veckan på jobbet efter semestern. Den gick i princip ut på att överleva omställningen från ledighet till jobb och efter att inte ha gymmat en enda gång under semestern (otaliga löprundor har det dock blivit) så var det en inte så nådig träningsvärk som slog mig efter att jag hade besökt jobbgymmet för första gången på minst 4 veckor.

Men jag överlevde iallafall! Och två dagar efter första gympasset sprang jag en riktigt bra skogsrunda på tokstumma ben så något bra gav det ju.

Den här veckan känns det bättre (mindre groggy) och planen är 4 lunchträningar den här veckan och ett antal veckor framöver. Målet är nämligen 70 pass innan jul. Vad som händer om jag når det målet återstår att se. En liten julklapp till mig själv kanske?

På min önskelista står iallafall nya träningskläder efter sommarens garderobsrensning och ett är säkert, det blir inga fler funktionströjor i min garderob efter alla de insvettade tröjor som fick åka på tippen. Om det är varmt eller om jag tränar inne får det bli bomull, det gör ju liksom inget om man blir svettig, och tränar jag ute när det är kyligt tänker jag investera i ett par merinoull-tröjor.

Sen skulle det ju inte heller sitta fel med ett par ice-bugs i vinter, och så behöver jag ett par nya asfaltsskor. Så ni ser ju, finns hur många saker som helst att belöna sig med. Nu ska jag bara se till att fixa de där 70 passen också ;).

 

 

Say hej to the gym!

Kommentera

