Ut med det gamla, in med det nya!

Jag och  min keps…

Jag är ingen slit och släng-människa. Jag gillar tanken på att ha saker tills de slits ut och går sönder och ogillar att köpa nytt bara för att man vill ha något nytt. Men jag är inte heller någon samlare och vill inte ha hela hemmet fullt av gamla sparade prylar som kan vara ”bra att ha”.

Så nu under semestern har jag rensat en hel del och kastat ut gamla trasiga oanvändbara saker och prylar för att göra det lite mer ordningsamt i skåp och lådor.

När det gäller träningsprylar och träningskläder har jag en hel del och det mesta har mååååånga år på nacken. Som till exempel min träningskeps som jag snodde av Christer, han hade den innan jag flyttade in hos honom för 14 år sen, eller mina inneträningsskor som jag köpte när jag började träna på Sats för 7 år sen.

Under min rensning slängde jag ut ett helt gäng funktionströjor som börjat lukta svett redan innan man använt dem, ett par löpartajts med trasiga dragkedjor och så skulle jag verkligen behöva byta ut mina asfaltsskor som är inne på totalt haveri. Kan dock inte slänga ut dem innan jag har ett par nya eftersom de enda andra skor jag har är mina terrängskor som inte alls går att springa med på asfalt pga för tunn sula.

Men eftersom jag inte kan träna helt utan kläder så har jag nu satt ihop en shoppinglista med bra saker som jag faktiskt behöver…

Shoppinglistan

Nu blir det backintervaller! Självklart iförd kepsen…

Ut med det gamla, in med det nya!

Kommentera

