Lite stiglöpning och förrådsbygge

svetto
Dagens svetto
Jag blandar eps-cement till förrådsgolvet. Aka #tjejersombygger
Jag blandar eps-cement till förrådsgolvet. Aka #tjejersombygger

Jag är sjukt dålig på att uppdatera den här bloggen men nu när jag en liten plan. Får se hur det går.

Just nu är jag iallafall mitt inne i semestern som hade kunnat bjuda på bättre väder (minst sagt) men jag övar mig på carpe diem och att inte hetsa upp mig över saker jag inte kan påverka så dagarna ägnas mest åt skogslöpning och att fixa med saker här hemma. Just nu är det isolering och uppgradering av förråd till studio som står på schemat.

Dagens löptur gick iallafall runt 5-kilometersspåret som även går under namnet älgspåret eftersom det var där jag sprang på två älgar för några somrar sedan. Det är ett alldeles underbart spår som är mer av stig/trailkaraktär än eljusspår. Underhåll av spår är överskattat, jag gillar när det är rötter och stenar överallt och det blir mer skutt än löpning.

Det spåret är iallafall rätt tungt men roligt att springa och jag slår väl knappast några fartrekord men svetten rann iallafall när jag var klar även om termometern knappast orkar sig över 20 grader. Ja ja, det regnar och åskar ju inte iallafall. Man får vara glad för det lilla….

Nu ska vi ta och åka till tippen med lite byggskräp. Over and out…

Lite stiglöpning och förrådsbygge

Kommentera

