Miljöombyte

bcn

Den här veckan jobbar jag från Barcelona. Den mesta av tiden går åt till möten med mina spanska kollegor och chefer och däremellan hinner jag också rodda med några projekt som ska vara klara efter sommaren.

Det som slår mig mest när jag kommer hit är hur mycket energi jag får av att byta miljö. Trots att det är tokvarmt och jag svettas i princip konstant, arbetsdagarna är längre och jag inte vet var konferensrum, toaletter, skrivare eller andra saker finns så känner jag mig uppfylld av en helt annan energi än hemma.

Drivet som jag trodde att jag hade tappat finns där och plötsligt får jag lust att ta tag i surdegar som legat som tunga moln över tillvaron hur länge som helst. Jag har roligt, jag trivs och jag känner att jag är på väg någonstans.

Ibland behöver man bara komma upp över molnen för att se solen…

Miljöombyte

Kommentera

