Vad är meningen med hela skiten?

hemma

Det snurrar för fort just nu.

Har jobbat sedan kl 6 i morse för att hinna med det sista innan skolavslutning och sen iväg till jobbet och sista mötet innan semester då jag ska njuta av att göra absolut ingenting i en vecka med sol, bad och all Inclusive. Simskola, sangria på balkongen och värme.

Den efterlängtade värmen.

Kalla mig tråkig men jag behöver koppla av. Är inte där jag vill vara just nu, det kliar och skaver och frustrationen och rastlösheten skär på ett obehagligt sätt.

Jag vill bort.

Försöker tysta bruset med hörlurar men får ingen lugn och ro. Hittar inte mina egna tankar, hittar inte mig själv.  Springer runt runt och jagas av något obestämt. Vad vet jag inte, ingen som vet.  Hinner inte andas, hinner inte känna, är ilsken arg och irriterad. Vill stänga av, eller på. Vill se framåt men just nu ser jag ingenting. Är frustrerad, irriterad och arg.

Snart semester.

Vad är meningen med hela skiten?

3 reaktioner på ”Vad är meningen med hela skiten?

  1. Jag fick ett bra råd från en vän: åk bort ett tag, från allt. Grejen är att det ska vara till en plats där du inte kan asociera saker med din vanliga vardag. Det ska vara omtumlande och lite chockartat. När du är där, tänk efter vad som är viktigt för dig och vad du vill göra med ditt liv. Känn efter, vad är det egentligen som felar. Sedan, ta ett beslut och håll fast vid det när du kommer hem och alla måsten och krav kommer tillbaka. Håll fast och agera.

    Stor kram!

Kommentera

