Kräkintervaller!

solrunda
Gårdagens runda var lugn och skön och vacker…
Finaste skogsstigen
Dagens backe, gammal bild. Ingen syn av solen idag, men jag springer faktiskt hellre backintervaller i duggregn och kyla

Also known as backintervaller…

Jag är så glad att jag äntligen är förkylningsfri och på banan igen, som jag har längtat efter att få ta ut mig och svettas.

Det bästa är att energin verkar ha återvänt och den här helgen har bjudit på två härliga (fast väldigt olika) löppass. Igår blev det 6 lugna platta kilometrar i sollsken, grönska och fågelkvitter och idag blev det backintervaller som fick det att flimra framför ögonen och framkalla kräkkänslor.

I love it!

Vi har en lagom seg backe vid elljusspåret som vi brukar köra intervaller i. I vanliga fall kör vi 3×3-intervaller, dvs springer uppför backen och går nerför. Detta görs tre gånger utan vila mellan och i tre set så totalt 9 st backar.

Dagens upplägg var lite annorlunda. Istället för att ta det lugnt och gå nerför körde vi löpning både uppför och nerför backen, därav kräkintervaller. Förvisso är det inte riktigt lika jobbigt för flåset att springa nerför som uppför men det känns ordentligt i benen, och dessutom blir återhämtningen bra mycket kortare.

Nu efteråt är jag lagom mör, väntar på att illamåendet ska släppa så jag kan äta nåt sjysst (funderar på äggröra) och jag kan inte vänta tills jag får göra om det här. Konstigt, jag vet men det är en kick när man har klarat 9 kräkintervaller levande ;).

Kräkintervaller!

4 reaktioner på ”Kräkintervaller!

    1. Jag ser faktiskt fram emot mina backintervaller. Gillar att ta ut mig ordentligt. Fast just när man gör dem är de kanske inte jättehärliga 😉

Kommentera

