God majmorgon och älgspaning

Den här och fem kompisar träffade vi på förra året under en övningskörning
Den här och fem kompisar träffade vi på förra året under en övningskörning

Älskar att vakna utsövd, tidigt på helgen. Just nu sitter jag med en kopp kaffe och datorn och inväntar dagen som bjuder på uteplatsstädning, hårklippning och nu närmast en liten löprunda. Jag har ju inte sprungit ett steg sedan Womens Health för två veckor sedan så det riktigt spritter i kroppen efter att komma ut och springa lite.

Funderar på om jag ska ta en asfaltsrunda på 6 km eller en liten skogsrunda i terrängspåret. Blev lite shaky igår när jag och älsklingen var ute på en kvällspromenad och stötte på TVÅ älgar! Och det var inte ens i skogen utan i ett gammalt rivet villaområde/skog mellan bostadshusen.

Bara några meter från vägen träffade vi på den första. Eftersom det var lite skumt ute trodde jag först det var en människa och sen en häst som stod på vägen innan jag fattade vad det var. Coolt, men lite läskigt. Den första var nog en fjolårskalv och lite längre in längs vägen stod mamman.

Det finns visst mycket älg häromkring för det var inte de första jag sett i år, för några veckor sedan såg vi en bakom viltstängslet bredvid motorvägen och förra året råkade vi på hela fem stycken när jag var och övningskörde i Jordbro.

Men nu är kaffet slut, dags att ge sig ut!

God majmorgon och älgspaning

Kommentera

