Drömmer om våren

Snorandet håller i sig och jag håller på och kryper ur skinnet av frustration. Vaknar varje morgon med molande värk i kroppen och huvudet fullt av snor. Käkar pollenmedicin som jag intalar mig hjälper mot kliandet i halsen, men resten tror jag är sviter av förkylningen. Hur länge kan man gå med en förkylning egentligen? Kan vi inte bara enas om att det är nog nu?

Just nu längtar jag efter lite mer vårvärme och såklart att vara förkylningsfri så att jag kan börja springa ordentligt i skogen igen. Gör upp planer för 16-kilometersspåret och springa varv på  varv runt 1,5:an. Men tills vidare är det energibrist och nässpray som gäller. Vill mest bara lägga mig ner och sova tills det är över. Jag är verkligen inte bra på det här med att vara förkyld.

Förresten behöver jag köpa mig en ny vårjacka. Nån av de här kanske?

Trench från Mango
Trench från Mango 
Trench från Zara
Trench från Zara
Drömmer om våren

2 reaktioner på ”Drömmer om våren

  1. Maria skriver:

    Du skriver så man vill läsa och även kommentera, men du svarar aldrig direkt på de kommentarer du får, vilket är ledsamt 😦 och vilket även leder till att man inte längre vill kommentera 😦 Har gått tillbaka och sett att du verkligen inte svara folk när de kommenterar, det hör väl liksom till tycker jag. Kommenterar man inte tillbaka får man heller inte längre några kommentarer.

    Synd, här hade jag annars kunnat tänka mig att stannat kvar!

    mvh Maria

    1. Oj då! Det var ju verkligen inte meningen att skrämma bort nån. Iofs får jag ju erkänna att jag är usel på att svara på kommentarer men det beror nig mest på att jag inte är inne och bloggar så ofta. Jag ser att jag har fått en kommentar, tänker att jag kanske borde svara på den (sen) och så glömmer jag bort det. Sen bloggar jag mest för min egen skull, tänker nog inte att det jag skriver är så intressant att nån verkligen följer bloggen. Men jag kanske borde bli bättre på att svara på kommentarer. Ja det borde jag verkligen!

Kommentera

