Vad är det som går och går och vägrar att stanna?



Mina ben på dagens 15 km asfalt…

Är väldigt nöjd med dagens runda fram och tillbaka till Västerhaninge.

Det började inte jättebra med kyla, snöblandat regn och snålblåst och en telefon som inte hade laddats under natten men till slut gjorde jag mig lite kaffe och gav mig iväg efter en snabbladdning av luren. 

Jag hade bestämt mig för att hålla ett  långsamt och jämnt tempo och lyckades rulla på rätt bra i 6:30-tempo utan onödiga depåstopp med bara en väldigt kort fotopaus vid Jordbro gravfält som är väldigt fint att springa på. 

Tyvärr höll inte batteriet hela vägen så de sista 4-5 kilometrarna fick jag springa utan Runkeeper och podd men det gick förvånansvärt bra ändå och knät höll den här gången! Den sista kilometern började jag känna mig lite stel men då såg jag ju nästan hem och orkade inte stanna så jag körde på och det gick ju bra. Känner inte av benet direkt nu.

Något Jag dock har känt av hela dagen är en helt omättlig hunger. En kanske borde ha något i magen inför ett långpass men jag tycker det är så svårt att springa med mat i magen och allra helst tidigt på morgonen och mitt i natten vill man ju inte käka frukost 😄.

Hur gör ni andra morgonspringare? Frukost eller inte?

Vad är det som går och går och vägrar att stanna?

Kommentera

