TGIF!

Bild från dagens kontor
Bild från dagens kontor
Osminkad med favoritmunkis
Osminkad med favoritmunkis

Den här dagen började riktigt uselt men nu börjar det arta sig.

Det hela började med att jag vaknade upp till ösregn och elände, sen gick det liksom bara utför. På vägen till skolan med Molly blåste mitt paraply sönder och jag fick gå utan paraply i ösregnet. Dyngsur blev jag efter bara några minuter och kallt som fan var det också. Väl i skolan hittade inte Molly en enda av sina klasskompisar i matsalen och hon blev så ledsen över att behöva äta frukost själv så att tårarna trillade och den lilla underläppen darrade. Jag kunde bara inte lämna henne så utan stannade kvar som sällskap medan hon åt sin frukost i matsalen.

Vid det laget var jag alltså mer än fashionabelt försenad men det är ju ändå fredag. Tog mig upp till tågstationen, genomblöt och stelfrusen med hela skorna fulla av grus för att mötas av omfattande signalfel. Efter att ha väntat en halvtimme gav jag upp. Det fick bli hemmajobb idag.

När jag kom hem var jag så blöt och kall att jag var tvungen att ställa mig i duschen för att tina upp. Bytte klänningen mot jeans och favoritmunkis, gjorde nytt varmt kaffe och satte mig vid köksbordet istället.

Vissa dagar ska man bara inte gå utanför dörren.

TGIF!

Kommentera

