Vardagsmotionen



En av mina favoritfunktioner på min nya iPhone är den inbyggda stegmätaren och eftersom jag nästan alltid har telefonen i fickan får jag en ganska bra bild över hur mycket jag rör mig om dagarna och för mig blir det ändå en del trots att jag har ett i mitt tycke alldeles för stillasittande jobb. Den här månaden ligger snittet på 14374 steg om dagen men mitt mål är att få upp det till kanske 20 000 (tänk på att mina löprundor ska räknas in här också). 

Men tar man bort löprundorna som ändå är en ganska liten del av totalen så tror jag ändå att jag kommer upp i nästan 10 000 steg bara genom att gå och lämna Molly i skolan, promenera till tåget, gå från tåget till jobbet och sen samma väg tillbaka igen. Det är faktiskt den bästa delen av mitt pendlande och den som jag väldigt sällan svär över (om det inte ösregnar och jag har glömt paraplyet) så vardagsmotion ftw!

Vardagsmotionen

Kommentera

