What doesn’t kill you makes you stronger…



Rubriken är titeln på den sista låten jag spelade på dagens löprunda som bestod av en intervalltrappa och I kid you not när jag säger att de var döden! 

Efter en halvtimme hade jag så mycket blodsmak i munnen att jag trodde strupen skulle åka ut ur näsan tillsammans med snoret och så fort jag kom in vred sig magen i härlig efter-intervall-kramp.

Nu håller jag så sakta på och återhämtar mig men det vore ju lögn att säga att intervaller tillhör min favoritträning även om det är skönt när det är över. Men efter att ha lyssnat massor på marathonpodden tror jag inte heller att intervaller ska vara grunden i min träning och ser glatt fram emot minst tre njutrundor innan det är dags för en nära-döden-upplevelse igen. För oavsett hur mycket jag gillar att rulla fram länge och långsamt så vill jag ju bli snabbare. Men den dagen den sorgen… I helgen blir det långpass!

What doesn’t kill you makes you stronger…

En reaktion på ”What doesn’t kill you makes you stronger…

  1. Jag blir trött bara av att läsa ordet ”Intervaller” 🙂 Hur lägger du upp dina intervaller, springer du en viss tid eller en viss sträcka, ja som du hör har jag inte direkt sprungit intervaller….men jag borde nog, tar gärna tips på hur du lägger upp dina intervallpass!
    😀

Kommentera

