Måndagsskog



Jag är ledig idag och började dagen på det härligaste sättet, nämligen med en runda i skogen! 

Det gick plågsamt långsamt men vad gör väl det när solen skiner och fåglarna kvittrar och man får hoppa och skutta över rötter, stenar och pölar av smältvatten. 

Jag tror att jag ska göra dagens runda till min utmaning. Varje gång jag springer just det femkilometersspåret går det nämligen otroligt långsamt  vilket kanske beror just på mängden rötter man får skutta över, eller så sitter det bara i huvudet . Det är också rundan där jag träffat på både orm och älg så kanske spänner jag mig lite extra när jag springer där? I vilket fall som helst är mitt mål att springa den snabbare.

Nu blir det frukost och en tur till Bauhaus. Trevlig måndag!

Måndagsskog

Kommentera

