Det finns morgonrundor och så finns det morgonrundor


Dagens runda kan nog definitivt klassas som en av de bättre. Det blev 6,5 km längs stranden Barceloneta i strålande solsken med en lätt svalkande bris från havet.

Jag var inte ensam om att vilja starta min dag med en runda längs stranden, överallt sprang det folk ensamma eller i grupp och på stranden fanns en del yogare och några surfare och stand up paddlare som vågade sig ut i vattnet som jag gissar var ganska kallt (jag kände inte på vattnet).

Eftersom jag fick ont i knät under förra helgens runda tänkte jag ta det lite lugnt men min strandrunda gick ändå i strax under 6-kilometerstempo och jag njöt mest av att känna solen i ansiktet så det blev lite fartlek med några spurter här och där.

När jag var färdig med att springa fram och tillbaka längs stranden stängde jag av runkeepern men på väg hem till lägenheten (vi hyr via AirBnb) började jag ändå småjogga lite bara för att det var så jäkla skönt att springa. Sen sprang jag lite vilse innan jag hittade rätt så allt som allt gissar jag på kanske 9 km vilket iofs är helt oväsentligt, det var bara härligt!

Knät kändes bra hela tiden men nu efteråt är det lite stelt så jag ska försöka att ta det lite lugnt men kanske blir det en liten runda imorgon också innan jag åker hem. Vem vet när man kan springa barärmad nästa gång?

Det finns morgonrundor och så finns det morgonrundor

2 reaktioner på ”Det finns morgonrundor och så finns det morgonrundor

Kommentera

