Ovanför molnen skiner alltid solen

Just nu sitter jag på planet på väg till Barcelona (fast när jag publicerar det här har jag nog landat eftersom det inte finns wifi) och solen skiner på mig genom flygplansfönstret.

Det känns fantastiskt skönt att vara på väg. Framför allt känns det som en behövlig andningspaus och en möjlighet att tanka energi hos andra som faktiskt jobbar med samma saker som jag och inte häver ur sig ”strategin är ju att finnas i sociala medier”.

Jag har kommit till en punkt då jag ifrågasätter mer och mer om jag verkligen gör det jag vill göra eller om jag gör det jag är bra på, och kanske vet jag hur jag ska gå vidare efter den här helgen. Om jag bara får tiden att reflektera lite mer. Lite mer molnperspektiv helt enkelt.

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av solen i mitt ansikte innan vi landar.

IMG_1895-1

Ovanför molnen skiner alltid solen

En reaktion på ”Ovanför molnen skiner alltid solen

  1. Vi är många som är där vid den punkten. Den blev tydligare när jag började närma mig fyrtio och barnen blev äldre. Ska jag hålla på med det här? Vem är jag? Vad vill jag? Varför gör jag inte det jag vill? Det är mycket som formar oss och vi väljer inte alltid det som är vi utan det som förväntas av oss. Lyssna. Titta. Du kommer hitta var du ska vara.

Kommentera

