Tystnaden

vårstig

Sitter i köket och dricker en kopp kaffe i nästan fullständig tystnad. Resten av huset sover och det enda som hörs är knäppet från kaffebryggaren. Jag behöver tystnad just nu. Veckan har varit kaotisk och stressig utan andrum eller tankerum, det känns som att jag kastats runt runt i en torktumlare utan möjlighet att ta mig ur.

Den jobbigaste insikten är att det är jag själv som skapar tumultet, genom att vilja göra fler saker än tiden medger, och genom att effektivt planera bort pauser. Finns det något man alltid ska planera för så är det tomrum. Och löprundor, löprundor är bäst på att rensa huvudet från skik och skrän.

Men det händer mycket roligt också, saker som ger mig energi, som roliga möten, spännande projekt och privata saker. Som att stortjejen har blivit uttagen i ett projekt där 10 tjejer i hennes årskurs ska få gå en kurs i programmering för tjejer på Valtech under våren. Jag är en stolt mamma :).

Nu ska jag dricka mitt kaffe och andas innan huset vaknar…

Tystnaden

Kommentera

