Livet Deluxe

Första svängen i en helt orörd backe
Första svängen i en helt orörd backe

Jag hade flera alternativa rubriker på det här blogginlägget. ”-12 och krispig manchester” eller kanske ”ensammast i backen” men det fick bli livet deluxe. För det är precis det här jag drömmer om när jag sitter på ett svettigt pendeltåg och färdas genom morgongrå Stockholmsstress. Vardagen ter sig tyvärr ännu mer moddig i skenet av det här.

Och om jag fick välja en sorts dagar för resten av mitt liv så skulle det vara såna här. Med massor av frisk luft, att få hänga med världens duktigaste och roligaste ungar (Molly körde en röd backe helt själv idag), dricka varm choklad och grilla korv. Och vara helt slut när man kommer in. (Jag har förresten precis satt på bastun).

Visst är det också härligt att ligga vid en pool och sola eller springa vårig terräng när fåglarna kvittrar, men fjällsemester är en heeeelt annan sak. Det enda jag saknar här är älskingens kramar.

Om det inte vore för att han inte gillar skidåkning eller snö så hade jag lätt som en plätt kunnat sälja allt jag ägde för att flytta upp hit, försörja mig på frilansjobb eller jobba på hotell eller vad som helst och fylla min fritid med skog och skidåkning på vintern och typ fiske och vandring sommartid.

Det här är glimtar av den här dagen

tege
Utsikt från Tegefjäll
12 munusgrader bet ordentligt i kinderna
12 minusgrader bet ordentligt i kinderna
grilla korv över öppen eld värmde lite iallafall
grilla korv över öppen eld värmde lite iallafall
Mot vildmarksstigen!
Mot vildmarksstigen!
Livet Deluxe

Kommentera

