Hämta andan och ta mig själv i kragen

lördagsrunda
Sist jag sprang var i lördags. Här krävs bättring om det ska bli nån halvmara i april.

 

Den här veckan har varit hektisk, minst sagt. Allt går i ett och i morse lyckades jag försova mig till råga på allt (fast jag var pigg när jag gick upp vilket inte har hänt en vardag på jag vet inte hur länge).

På fredag åker jag till Helsingfors för att tillbringa helgen på resemässa så någon återhämtning lär det inte bli till helgen heller och därför planerar jag en jobba-hemma-dag på måndag. Nån måtta får det faktiskt vara ;).

Men på grund av överhektisk vecka tänkte jag nu sätta mig ner och planera framåt så att jag inte behöver känna den där känslan av att ligga ständigt efter. Dags att ta sig i kragen alltså.

Funderar t om på att testa en matkasse från Gastrofy för att underlätta handling och matplanering nästa vecka. Smart tjänst med näringsberäknad kost och så kan man byta recept hur man vill! Just how I like it.

Den kommande träningen planerar jag iallafall så här:

  • Torsdag – gym
  • Lördag – morgonlöpning i Helsingfors
  • Söndag – mera morgonlöpning
  • Tisdag – gym med fokus på marklyft
  • Onsdag – löpning
  • Torsdag – Gym på lunchen, Yoga på kvällen
  • Lördag – löpning
  • Söndag – långpass
Hämta andan och ta mig själv i kragen

2 reaktioner på ”Hämta andan och ta mig själv i kragen

  1. Wow! 5 pass i veckan, det var ambitiöst. Åh vad jag önskar att jag kunde uppskatta löpning bättre, det där med morgonlöpning i Helsingfors låter magiskt.

Kommentera

