Hej 2015!

Jag älskar nyår. På samma sätt som augusti är nämligen januari en chans till omstart och nystart. En ny möjlighet att förbättra och förändra. Och är det nåt jag gillar så är det att göra nya saker.

2014 var ju ett bra år och jag kan bara hoppas att 2015 blir lika bra. Därför bjuder jag inte på några nyårslöften i år heller men däremot några mål och förhoppningar.

happy

bild från Pinterest

  1. Jag vill göra mer av det som gör mig lycklig.

    IMG_1339
    Jag tycker att jag var ganska bra på det under året som gick och hoppas bli ännu bättre på det under det här  året. Nämligen att vara ute i skogen, springa, vara med mina barn, resa, hänga med min stora kärlek, åka skidor, laga mat, elda brasor, mysa och allmänt njuta av livet.

  2. Jag vill träffa mina vänner oftare

    tjejdejt
    bild från Tantalexandra
    Är det något som får stryka på foten i vardagsbestyren så är det att umgås med andra än familjen. I september drog jag ner på min arbetstid och en del av den tiden vill jag ge till människor jag tycker om. Jag är lite bekväm av mig och gillar ju att hemmamysa i soffan men i år vill jag träffa mina vänner lite oftare.

  3. Jag vill grubbla mindre – njuta mer

    mars
    Jag är en grubblare av stora mått men är det nåt jag har insett så är det att det mesta löser sig med tiden och att grubbla över saker man inte kan påverka leder sällan till något positivt, därför vill jag öva mig på att grubbla mindre och njuta mer.

  4. Jag vill våga mer.

    IMG_0770
    bland är det ren bekvämlighet som sätter stopp för saker som man längtar efter. I år vill jag göra verklighet av några hemliga drömmar jag har. Planeringen har börjat men det gäller att våga kasta sig ut också.

  5. Jag vill sänka kraven.

    IMG_1346
    Jag tycker oftast, oavsett om det är jobb eller privatsaker att saker kan göras lite bättre. I år vill jag lägga mindre energi på att förbättra saker som är tillräckligt bra som de är för att kunna ge mer tid åt sådant som faktiskt är viktigt.

Det var några av de saker jag önskar mig för året. Nu ska jag göra ost- och skinkpaj. God fortsättning på er!

Hej 2015!

Kommentera

