Sista jobbdagen för i år

Det känns lite fantastiskt att det snart är ett helt nytt år! Och det som gått har inte varit illa, men snabbt har det gått och det börjar bli dags att summera innan jag blickar framåt och går vidare. Så vad hände egentligen 2014? Här är några av höjdpunkterna från något som faktiskt blev ett mycket bra år trots en lite trött avslutning.

Januari

IMG_1447.JPG

Lea fyller 11 och vi firar med en mor-dotter-weekend i Hundfjället där hon åkte nerför en svart backe för första gången. Jag börjar också året med styrketräning och testar marklyft för första gången.

Februari

februari

Nästa resa blir en jobbresa till Barcelona som visar sig från sin bästa sida med 20+ grader och sol, även om jag mest ser insidan av ett konferensrum ;).

Mars

mars

Mars är en händelselös månad men sola sig mot en stallvägg är ju aldrig fel.

April

april

Vi firar påsk i Halmstad, njuter av solen och jag klipper håret kort igen.

Maj

IMG_1443.JPG

Vi har en alldeles perfekt familjesemester på Gran Canaria med Bamseklubb, massa sol och bad och världens nöjdaste barn.

Juni

IMG_1439.JPG

Juni är kallast i mannaminne och jag åker till jobbet iförd dunjacka. Tror aldrig det ska bli varmt igen. Molly fyller 6 år och jag 30+ nånting.

Juli

IMG_0485.JPG

Åker på Jämtlandssemester i värsta värmeböljan. Badar på Andersön, äter middag i Stugun och fiskar i Handsjön. Springer också många heta rundor i spåret vid Rudan.

Augusti

augusti

Molly blir skoltjej och börjar i förskoleklass. Jag och älsklingen åker till London, går på Notting Hill Carnival, käkar på Borough Market och dricker öl på the 100 club.

September

IMG_1445.JPG

Jag gör slag i saken och börjar jobba deltid. 100% blir 80 och jag blir lite fattigare på pengar men rikare i tid. Allt annat domineras såklart av den stora valrörelsen.

Oktober

IMG_1440.JPG

Oktobers höjdpunkt är Haninge trail som sprangs hela 4 minuter snabbare än året innan!

November
IMG_1444.JPG

November slår bottenrekord i antal soltimmar och jag är nästan bara trött. Motar bort mörkret med löprundor och pumpkarvning.

December

IMG_1410.JPG December börjar varmt men slutar riktigt kallt. Vi firar jul i Halmstad och jag river av några riktigt iskalla joggingrundor i mina nya skidbyxor.

Sista jobbdagen för i år

Kommentera

