Sömnlös

kaffe

Lika trött som jag har varit varenda morgon de senaste veckorna, lika sömnlös var jag när jag vaknade idag kl 5. Efter lite vridande var det bara att ge upp och gå upp och göra sig lite kaffe.

Att vakna tidigt skulle kunna vara något bra, men det känns inte bra. Tankarna snurrar och virvlar och ger mig ingen chans att stänga av. Jag känner mig lost och i behov av en förändring. Jag är trött men kan inte sova.

Helst av allt skulle jag bara vilja stänga ner butiken och återkomma till jobbet nån gång efter jul. Bara sitta och stirra in i en brasa, lufsa på i raggsockor, ta långa promenader och rensa huvudet på måsten, deadlines och mål.

Jag längtar efter att bara vara, Kravlöst, prestationslöst, ångestlöst.

Sömnlös

Kommentera

