Att lyssna på kroppen

IMG_1181.JPG
Jag brukar tycka att jag är rätt bra på att lyssna på min kropp och ge den vad den behöver oavsett om det är ett rejält styrkepass, en vilodag eller en chokladboll. För tillfället är det dock som om kroppen börjat prata ett annat språk.

När jag vaknar på morgonen känner jag mig riktigt risig, det kliar i halsen, dunkar i huvudet och det känns som om jag nyss har somnat trots att jag gick och lade mig klockan tio.

Det känns ju som om kroppen vill säga till mig att jag behöver vila, men vet ni vad det enda är som hjälper mot den där onda känslan i kroppen? Jo ett träningspass. Heeelt ologiskt alltså.

Igår kväll kände jag en stor längtan efter att springa en runda. Jag hade inte sprungit sedan i söndags, och det hade kommit ett nytt avsnitt av P3 dokumentär som jag alltid lyssnar på när jag springer, så jag tänkte att en liten lugn runda kunde ju inte skada. Alltså tog jag på mig dojjorna, min nyinköpta pannlampa, lurarna med radio i och gav mig iväg.

Och vet ni vad. Det var som om allt det elaka bara rann av mig och efter min runda kände jag mig glad, lätt och pigg flera timmar efteråt.

I morse var jag dock lika risig som alla andra dagar den här veckan så nu får jag väl bara hoppas på att dagens lunchträning ger samma resultat som gårdagens runda.

Att lyssna på kroppen

Kommentera

