Hej november

löpning

Jag har varit dålig på att blogga. Livet har kommit emellan. Eller kanske bristen på liv. Än en gång har jag ramlat ner i nån gegga av trötthet, jobb och måsten som slutade med en riktig förkylning. Jag vet inte när jag ska lära mig, eller om det ens är möjligt att undvika dessa cykler av grå och deppig vardag som nästan drar en ner under ytan?

Det som iallafall håller mig någorlunda vettig är att jag springer. Att jogga runt på asfalt eller i skogen är min terapi. Jag fyller lungorna med luft, pluggar in P3 dokumentär i lurarna och så springer jag.

Min runstreak blev väl inte nån riktig runstreak i ordets rätta bemärkelse men jag har iallafall sprungit mer än dubbelt så många kilometer i oktober jämfört med september och nu fortsätter jag in i november. Mitt mål är 100 km denna månad. Borde inte vara så svårt att komma upp i tänker jag.

Idag är en härlig dag för löpning…

Hej november

Kommentera

