Aktivt liv My ASS

IMG_0990.JPG

Jag har blivit utmanad. Det hela handlar om att varje vecka i fem veckor skriva ett inlägg på ett förutbestämt ämne. Här kommer det första.

Move – varför lever du ett aktivt liv? Vilken, vilka är dina fördelar med att leva ett aktivt liv?

Det korta och ärliga svaret är nej, jag lever inte ett aktivt liv.

Här kommer det långa.

Visst, jag gillar att träna och gör det kanske 4-6 gånger i veckan. Så säg att jag tränar 4 timmar på en vecka, det är en tiondels arbetsvecka (om man jobbar heltid). 4 timmar av de 168 timmar som en vecka består av. Jag kan inte kalla det ett aktivt liv. Det är sjukt.

Jag vill inte ens tänka på hur sjukt vårt samhälle är när vi går som små robotar till våra små skrivbord och skriver och läser våra viktiga viktiga mejl, fyller i rapporter, analyserar, diskuterar och mejlar lite till. Sen åker vi hem till våra små hem och är sjukt trötta för att vi har suttit på våra små (allt är relativt) arslen hela dagen. Att då röra lite på sig i form av en löptur (ute i friska luften) eller att lyfta lite vikter eller på något sätt aktivera kroppen är ibland det enda som får en att stå ut i denna bisarra tillvaro.

Fördelar med att leva ett aktivt liv? Att slippa ur den meningslöshet som majoriteten av ens vakna tid går ut på .

Aktivt liv My ASS

2 reaktioner på ”Aktivt liv My ASS

Kommentera

