Oktoberdimma och runstreak

IMG_0956.JPG
Vaknar upp till den första oktoberdagen med en skön känsla i kroppen. Benen, rumpan och ryggen stretar och drar och vill inte alls masa sig upp när det inte riktigt har ljusnat ute.

Den sega känslan är nog en effekt av gårdagens ben- och ryggpass som inte var direkt inspirerande men ändå blev rätt tungt till slut.

Nu är det oktober och på riktigt höst även om löven inte riktigt har börjat glöda än. Hösten måste nog ändå vara min favoritårstid, iallafall när man får njuta av kalla, soliga dagar. Och just den här hösten har potential att bli den bästa på länge.

En månad in i mitt jobba-mindre-projekt är jag gladare, piggare och nöjdare än jag brukar vara (tror jag). Jag har hunnit träna mer, jag kan hämta på skolan och känner inte alls samma stress över allt som ska göras när man kommer hem från jobbet. Visst gormar jag fortfarande över ungarnas stökiga rum och ogillar tjatet på morgonen när man ska försöka komma iväg i hyfsad tid men på det stora hela känner jag mig ändå mer harmonisk. Så börjar jag dilla om att jobba åttatimmarsdagar igen kan ni väl väcka mig ur den villfarelsen? Jobba mindre is the shit!

Under september hade jag ju som mål att sluta spela Candy crush, det höll väl i sisådär två veckor, sen blev pendeltågsresorna för tråkiga men skit i det, nu är det ny månad och ny utmaning!

Jag har funderat långt och länge över vad jag ska hitta på för utmaning i oktober och till slut landade det på en runstreak! I oktober ska jag alltså springa/jogga minst 20 minuter varje dag. Fart och sträcka anpassar jag efter dagsformen men det är tiden som är viktig. Just nu längtar jag faktiskt efter att få rulla igång blodcirkulationen i mina stela ben men dagens runda får vänta till ikväll tyvärr, har mötesmaraton inbokat under dagen.

Well, time to go. Ha en fantastisk höst!

Oktoberdimma och runstreak

Kommentera

