Körkortshelvetet

BMW
Finbil

Medan maten står i ugnen sitter jag och kollar på bilar på bytbil.com, allt för att på något sätt återfå motivationen att ta det där jävla körkortet efter dagens katastroflektion. Kanske, möjligtvis, på något sätt skulle jag kunna komma upp ur mitt värdelösast-i-världen-som-inte-kan-köra-bil-hål om jag har en vit BMW 118 M-sport som väntar på mig i carporten.

Å andra sidan är det tveksamt om jag faktiskt kan lära mig att köra bil. Jag tycker inte det är roligt, blir stressad, får dödsångest och fattar fortfarande inte vad man ska ha en jävla kopplingspedal till. Kanske ska jag ta körskoläraren på orden och ta körkort för automat istället?

Å andra sidan är det ganska meningslöst med ett automatkörkort om man har en bil med manuell växellåda. Kanske är det så att alla inte kan ta körkort. Och då är det ju verkligen bortkastade pengar att försöka.

Körkortshelvetet

En reaktion på ”Körkortshelvetet

  1. Ajdå, dödsångest är ju inte bra. Men stressen har väl med känslan av att inte ha kontroll att göra. Den släpper ju när man har börjat få kontroll. Att kunna köra bil är en frihet men jag skulle vilja komma med ett förslag. Istället för att gå hela vägen att ta körkort för automat (det är lite begränsande) så kan du ju lära dig att kontrollera bilen först genom att köra med automat. Sen när du har styr på det kan du ta tag i momentet med kopplingspedalen. Då behöver du inte ha så många saker i huvudet samtidigt. Lycka till!

Kommentera

