Idag ska jag ägna mig åt långsamheten

Den här veckan har varit härlig och gått i rasande fart. Jag är inne i ett skönt träningsflow just nu och har lyckats få till ett pass om dagen, mest styrketräning men också lite löpning. Igår blev det en löptur på lunchen och jag såg en liten huggorm på vägen! Den var inte så stor så jag tyckte inte ens det var obehagligt.

huggorm

Det bästa med att springa ute är att man upplever naturen och årstidernas växlingar väldigt tydligt. Det är stor skillnad på att springa i sommarhetta, vårsol, på knarrig snö och i höstluft men hösten är nog lite av en favorit iallafall. Just nu är det fortfarande lite sensommarvarmt men jag längtar en aning efter att få ge mig ut i skogen en kylig oktoberdag då solen skiner.

Men idag blir det nog inte någon träning, möjligtvis en liten joggingrunda eller långpromenad i eftermiddag men annars ska jag bara ta det lugnt och njuta av långsamheten. Vika tvätt, rensa ogräs mellan plattorna, planera middagen.

Tid är annars något som jag värderar högre och högre ju äldre jag blir. Precis som Karin skriver här är tiden för mig viktigare än pengar och jag har en viss framtidsvision över hur jag vill att mitt liv ska se ut. Jag vill kunna kombinera karriär med en innehållsrik fritid och jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Att sluta jobba heltid var ett steg i rätt riktning och nu funderar jag på nästa steg i planen.

Men idag tar jag det långsamt.

 

Idag ska jag ägna mig åt långsamheten

Kommentera

