Medan jag återhämtar mig från dunderförkylningen…

köket i lägenheten
köket i lägenheten

…så passar jag på att planera in roligheter att se fram emot. Som en vecka i Åre med kidsen. Jag har för länge sedan gett upp hoppet om att försöka få älsklingen att förstå njutningen med skidåkning så vi får helt enkelt åka själva samtidigt som han får njuta av ensamheten hemma. Win win :).

Jag är ju lite kräsen när det kommer till resor men jag lyckades till slut hitta ett boende som inte var allt för dyrt men ändå uppfyllde mina krav med att vara fräscht, ha nära till backen (50 m) ett riktigt kök så man kan laga mat, bastu (viktigt!) nära till mataffär (150 m) och nära tågstationen (ca 300 m). Så vecka 6 blir det skidåkning i Duved för mig och ungarna och en lägenhet i hotell Renen. Härligt!

Det enda jag är lite nojig över är att vi ska åka tåg dit och trots att jag älskar att åka tåg känns det lite riskabelt med tanke på alla förseningar som inträffar hela tiden. Man vill ju liksom komma fram… kanske borde se vad som står i mina försäkringsvillkor om sånt där, har ju extra reseförsäkring såklart ;).

Medan jag återhämtar mig från dunderförkylningen…

Kommentera

