Bästa träningsappen – alla kategorier!

Det går bra nu. Inte med bloggandet men iallafall med träningen. Och lite av det kan jag nog tillskriva Training Goal. En sjukt smart liten app som iallafall funkar motiverande på mig.

Den funkar som så att man ställer in ett mål, antal tränade pass under en viss tidsperiod. Och sen klickar man bara i när man har genomfört ett pass. Man kan ge olika pass olika färger och så kan man se hur stor del av träningen som varit en viss kategori. Men det bästa med appen är att den är så himla enkel.

Visst jag kör fortfarande med Runkeeper när jag springer, men jag har testat många appar och tjänster för att registrera träning och Training Goal är den jag gillar allra bäst eftersom den förutom att föra statistik över min träning också peppar mig att genomföra den så att jag når mitt mål.

Som synes har jag bara fem pass kvar nu, men då ska jag åka till London fyra dagar och där lär det inte bli någon träning. Så kämpa! Snart i mål!

IMG_0677.PNG

Bästa träningsappen – alla kategorier!

Kommentera

