Löptur och söndagsläsning

Dagens #svetto
Dagens #svetto

Ligger i soffan och tar igen mig lite innan det är dags för dagens andra träningspass. Började med en (varm!) runda i löpspåret i morse och snart är det dags att lyfta lite skrot. (Man måste ju fylla på energidepåerna till  max, imorgon börjar jobbet igen, då blir det mindre träningstid även om jag tänker utnyttja jobbgymmet såklart)

I väntan på att det ska bli dags att träna så läser jag intressanta artiklar om arbetsliv och ny ekonomi. Jag har ju ganska länge tyckt att 40-timmarsveckan är förlegad och kontraproduktiv och jag är inte ensam om det. Jag är helt övertygad om att både människor, miljön och hela samhället skulle må mycket bättre om vi inte strävade efter ökad tillväxt och konsumtion hela tiden.

Nog för att jag gillar att jobba, men inte så mycket som jag gör. Och en direkt konsekvens av det är att jag går ner till 80% i september som ett första steg. Sen får vi se. Min ambition är att dra ner så mycket det går på utgifterna för att kunna leva ett riktigt bra liv där jag både har tid att leva och pengar så vi klarar oss.

Här är 2 artiklar jag hittade på ämnet idag

Löptur och söndagsläsning

Kommentera

