Semestervanor och vardagsrutiner

sommar

Är inne på min sista dallrande heta semestervecka och njuter i fulla drag (minus huvudvärken som jag inte njuter det minsta av).  Och här och där börjar jag se hur vänner och bekanta längtar tillbaka till vardagsrutinerna.

Vardagsrutiner? Hell no! Mina semestervanor är så sjukt bra att jag har lite ångest över hur jag ska passa in vardagen i mina nya fina rutiner.

En typisk dag ser till exempel ut så här:

  • Vaknar någon gång mellan 7 och 9 och känner mig utvilad
  • Går upp och dricker en kopp kaffe på altanen
  • Sticker till gymmet och tränar eller ger mig ut i löpspåret
  • Äter en smarrig frukost
  • Hittar på något kul, t ex åker och badar, bakar kakor, sätter en surdeg
  • När vi börjar bli hungriga vid två/tretiden kör vi en fika, en glass eller nåt annat ätbart (OMG, barnmisshandel! Mina  barn har säkert fått glass och fika VARJE dag hela semestern)
  • Vid sjutiden nån gång vankas middag
  • Oftast följt av en skön promenad
  • Och så avslutar vi med en bok eller film i soffan

Kan nån förklara för mig hur jag ska lyckas få in jobb och hämtning i skolan i de där rutinerna? Helt obegripligt…

Semestervanor och vardagsrutiner

Kommentera

