Lite planer

I september blir det lite förändringar här hemma (åh jag älskar höst och förändringar så vad passar väl bättre?). Då kommer jag nämligen sluta jobba heltid och istället jobba 80%.  20% mindre pengar tänker ni, 20% mer tid tänker jag!

Jag tror nämligen att det kommer bli helt fantastiskt skönt att ha ett liv som inte bara går ut på att jobba och sova. Så förhoppningsvis kommer jag bli en gladare, mer harmonisk, trevligare människa. Plus att jag såklart kommer ha mer tid över att göra saker jag vill göra istället för att bara göra sånt jag måste göra. Som att sy gardiner på min fina maskin eller andra små saker som jag helt enkelt inte hunnit med tidigare. Just nu sitter jag och pinterestar mig blå eftre roliga DIY-projekt :).

Ett projekt jag tänker ta mig an så fort som möjligt är att förvandla den fula gamla kökspallen som idag är full av spackel och färgrester till något riktigt tjusigt. Jag tänker mig vit målarfärg och tapet på toppen!

Och med detta lät jag visst som Ernst Kirsteiger. Fattas bara rundstaven nu…

20140721-212616-77176176.jpg + tapet

Lite planer

Kommentera

