Radiotystnad

Eller bloggtystnad, men radiotystnad har en lite mer dramatisk ton.

Men det är inte så dramatiskt. Jag har väl aldrig varit någon superengagerad bloggare så effekten är inte så stor ;).

Men nu är det som om skrivlusten har sinat. Kanske är det för att jag får utlopp för mitt skrivande i jobbet (kolla in Travelblog här) eller så har det med min brist på intresse för samhällsfrågor att göra.

Det har verkligen kulminerat nu under Almedalsveckan och jag försöker så gott jag kan undvika både vanliga och sociala medier eftersom politiska utspel och skyttegravskriget mellan åsiktsmotståndare verkar dränera mig på energi. Just nu bryr jag mig faktiskt mer om vilket lag som vinner fotbolls-vm än vem som vinner valet i höst.

I övrigt rullar allt på som vanligt förstås. Jag har börjat övningsköra igen, vi håller på och byter ut alla fönster i huset med lite byggkaos som följd och det är tre veckor kvar till semester.

Vi får väl se om det här var ett slut på bloggtorkan eller bara en enstaka skur.

Over and out

Radiotystnad

Kommentera

