Aprilskämt som trendindikator

Jag avskyr aprilskämt och håller mig helst långt ifrån dem, menvill man veta vad det surras om just nu är aprilskämten en bra trendindikator. Förutom att de numera inte kommer från tidningar utan används av företag (i PR-syfte?) så säger det kanske något om vår samtid. Här är ett axplock från gårdagen.

Ving gillar hipsters

hipster-resorts

Sats lanserar en ny yogaform

och ICA hakar på google glass-trenden

Annonser
Aprilskämt som trendindikator

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s