Upp och ner

svetto
tisdagens besvikna svetto

Jag vet inte om tröttheten jag känt hela förra veckan beror på att jag har nåt skit i kroppen. Idag vaknade jag iallafall upp med världens halsont och huvudvärk. Då kanske det inte är så konstigt att jag kände mig svag när jag körde styrka i tisdags. Hela kroppen var matt och det kändes som om jag var svagare än innan jag började träna styrka ordentligt. Riktigt omotiverande alltså.

Igår kväll när jag gjorde armhävningar upptäckte jag dock en annan sak, för trots att jag inte gjort speciellt många armhävningar sedan jag började mitt starting strength program för två veckor sen  så gick det bättre än någonsin (på tå igen) och äntligen lyckas jag gå ner så långt att jag nästan nuddar bröstet i golvet. Det har nog aldrig hänt förut och jag gissar att det är bänkpressens förtjänst. Så ett steg bakåt, två steg fram. Men idag stannar jag nog inne och kurerar mig…

Upp och ner

Kommentera

