Veckans snackis?

tjejen på bilden har ingenting med texten att göra (förutom att hon har skrivit den)
tjejen på bilden har ingenting med texten att göra (förutom att hon har skrivit den)

Måste vara den här artikeln om företaget Brath som har 6 timmars arbetsdag.  Igår överhörde jag några ordningsvakter som diskuterade artikeln på pendeln och den har dykt upp otaliga gånger i min Facebookfeed.

Och varför inte? Jag som själv jobbar framför en dator hela dagarna har svårt att tro att den som jobbar som jag faktiskt orkar vara produktiv 8 timmar i sträck, fem dagar i veckan. Personligen lutar jag åt att kortare arbetsdagar är den enda hållbara vägen att gå om man ska ha ett meningsfullt liv (oavsett hur roligt jobb man har). Jag menar hur roligt är det att jobba, sova, äta?

Veckans snackis?

Kommentera

