Det är kul att lyfta tungt

image

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men styrketräning är ju riktigt kul!

De senaste veckorna har jag och älsklingen jobbat lite mer fokuserat med fria vikter i gymmet och plötsligt är inte styrketräning sådär tråkigt som jag minns att det var.

Nu är jag ju galet svag nästan överallt men det betyder också att det går snabbt framåt. Minns ni min lycka över att orka min egen vikt i marklyft? Igår var jag uppe på 10 kg mer med bibehållen teknik. Oh the joy 🙂

Så nu när jag börjar bli vän med tekniken har jag satt som mål att åtminstone vara lite normalstark till sommaren. Nu vet så där så att man skulle orka dra sig upp om man blev hängande med kroppen nedför ett stup. Eller lyfta en stor sten i trädgården.

I kilo omvandlar jag det till att jag vill kunna ta 80 kg i marklyft, 40 kg bänkpress, 10 kg bicepscurls, 50 kg knäböj och kunna göra en chin (just nu övar jag på att hålla mig fast i stången så vi får hoppas att jag inte trillar ner för nåt stup innan sommaren).

Den svåraste nöten just nu känns militärpressen som. Där kämpar jag fortfarande med att förstå tekniken och ens orka lyfta stången. Den dagen jag får till fina militärpressar lovar jag ett glatt videoklipp igen ;).

Det är kul att lyfta tungt

En reaktion på ”Det är kul att lyfta tungt

Kommentera

