Hej då helgen – hej planering

Dagens storhandling
Dagens storhandling
Min nyinköpta Moleskin får agera träningsdagbok.
Min nyinköpta Moleskin får agera träningsdagbok.

Jag tycker det är ren katastrof att helgerna tar slut så fort. Det borde väl åtminstone vara två söndagar i veckan? En söndag av sju dagar är på tok för lite.

Nu lider den iallafall mot sitt slut och den kommande veckan tänker jag planera väl. Min önskan om det här året är ju att få mer tid över till sånt jag vill göra, och lägga mindre tid på sånt jag inte vill göra. Som att till exempel åka och handla varje kväll.

Så nu är veckohandlingen avklarad, gymväskan packad, morgondagens kläder framhängda och matlådan står i kylen. Alltså borde det finnas goda chanser att faktiskt lyckas någorlunda med den där planeringen i veckan.

Så här vill jag ha nästa vecka:

  • Träna 6 pass
  • Komma ihåg matlådan varje dag
  • Få ungarna i säng i tid så vi hinner läsa saga varje kväll
  • Få mig själv i säng i tid så jag slipper vara dödstrött varje dag
  • Komma ut i friska luften minst 4 timmar (sejfar lite eftersom det är så sjukt kallt idag, helst hade jag velat vara ute minst en timme varje dag men det vågar jag inte tro att jag kommer göra)
  • Slå in älsklingens födelsedagspresent så att han kan få den på morgonen och inte på kvällen
  • Inte glömma att det är APT på förskolan och utvecklingssamtal i skolan
  • Packa gymväskan och fixa matlådorna på kvällen innan jag går och lägger mig

Vad tror ni, gapar jag efter för mycket nu?

Hej då helgen – hej planering

En reaktion på ”Hej då helgen – hej planering

Kommentera

