Om jag längtar efter ledighet

Om jag gör!

Det här mörkret håller nämligen på att knäcka mig. Det spelar liksom ingen roll hur jag tränar eller sover, min kropp har liksom äntrat ett evigt standbyläge och det enda jag vill göra nu är att vara ledig.

Ja egentligen vill jag gå långa soliga promenader i skogen men utsikterna för det ser inte så goda ut just nu så jag nöjer mig med ledighet.

I morse stängde jag av väckarklockan och vaknade en timme senare. Inte helt på det klara med vad som hade hänt. Nu sitter jag dock på tåget i hyfsad tid om än lite svettig efter språngmarsch till tåget. Det som håller mig uppe är att det är tre dagar kvar innan semester. Min första julsemester på evigheter. Amen.

image
Så här fin var kyrkogården i lördags. Mörkret är inte bara dåligt

Om jag längtar efter ledighet

Kommentera

