Årets sista lopp

Sista loppet för i år är avklarat och känslan under loppet var lite som banan, mycket upp och ner. De första två kilometrarna gick fantastiskt bra men sen tog det tvärstopp då jag fick håll som inte gick över förrän vid 4 km ungefär. Banan var lite omdragen och följde inte riktigt det spår jag är van vid så mellan 3 och 5 km var jag lite förvirrad.

Efter 5 km kom den mest tekniska biten som är min favoritdel på hela banan så jag skuttade på glatt även om det kändes tungt i benen. Ska tillägga att snoret flödade under tiden och jag fick flåsa mig fram med öppen mun de 10 kilometrarna.

Vid 8 km var jag tillbaka ut i elljusspåret och vid det laget ville jag mest ge upp. De senaste veckornas löpningsbrist gjorde sig påminda och jag gick uppför de sista två sega backarna innan jag spurtade i mål och drog av världens hostattack.

Det var ett kul lopp men jag önskar att jag hade varit lite piggare i kroppen för resten av dan har jag typ legat däckad i soffan med världens magkramp. Nu ser jag fram emot fler härliga skogsrundor innan snön kommer men fler lopp blir det inte.

20131020-200308.jpg

Årets sista lopp

Kommentera

